Vores bæredygtige rejse

null

For os er det ikke nok bare at formulere god hudpleje. Vi anerkender, at vores forretning har en indvirkning på planeten såvel som på levende væsener, så derfor tager vi ansvar for vores handlinger. Som altid starter vi med forskningen og offentliggør fakta på en transparent måde.

Vores ESG (environmental, social and governance) Impact Report dokumenterer vores målinger af drivhusgasemissioner, emballage, mangfoldighed, retfærdighed og inklusion samt medarbejdernes velbefindende. Disse resultater er med til at sætte fokus på de områder, der har brug for vores opmærksomhed og handling.

Læs mere

Her er et øjebliksbillede af, hvad vi er i gang med indtil videre:

Reduktion af drivhusgasser og kompensering af kulstof

Efter at have afsluttet vores første opgørelse i 2022, arbejder vi aktivt på at fastlægge vores mål for reduktion af drivhusgasser, samt udarbejde omfattende planer omkring dem. Vi sigter mod at fortælle mere om vores plan i vores næste ES-rapport. Sandheden er – at vi ikke kan kompensere os ud af klimaforandringerne. Mens vores fokus er på en meningsfuld reduktion af udledninger, giver kompensationen via Cloverly os mulighed for at skabe en positiv påvirkning nu. Vi kompenserer for udledning af drivhusgas fra transport af alle bestillinger, der er afgivet via vores hjemmesider i USA, Australien og EU. Derudover har vi plantet mere end 7500 træer for at hjælpe med at kompensere for udledninger fra vores medarbejderes flyrejser.

LÆS MERE
null

Emballagens påvirkning

I Europa er alle vores forsendelsesmaterialer fremstillet af FSC-certificeret papir og er fuldt genanvendeligt. Vi er allerede begyndt at inkorporere genanvendt plast i vores emballage og er i fuld gang med at lave yderligere forbedringer. Her er vores mål: + Udskiftning af al individuel papiremballage til et lager af FSC-certificeret papir fra bæredygtigt drevne skove inden 2025 + Reduktion af brugen af ny plastik i vores emballage med 50% inden 2026* + Opnåelse af et indhold på 50% genanvendt materiale i vores plastikemballage inden 2027** + Sikkerhed for, at 75% af vores plastikflasker er designet til at kunne genanvendes inden 2030 *Sammenlignet med vores 2021-basistal. **Efter vægt baseret på et samlet gennemsnit.

null

Transport

Forsendelser via søvejen prioriteres frem for luftforsendelser, når det gælder transport af vores produkter. Vi kræver, at vores medarbejdere rejser med tog frem for fly på deres forretningsrejser inden for Europa, når det er muligt. Udgifter til offentlig transport refunderes, og vi stiller også cykler til rådighed for vores ansatte. For at reducere vores udledning af drivhusgasser er vi begyndt at gøre vores forsyningskæde mere lokal og finder alternative leveringsmuligheder. + I 2022 indledte vi et samarbejde med Cycloon i Holland med at levere bestillinger via cykelbude i de større byer. + I 2023 åbnede vi et nyt lager i Tyskland for at hjælpe med at reducere den distance, vores bestillinger skal aflægge, når de skal leveres til vores tyske og østrigske kunder. Det reducerer vores udledning af drivhusgasser.

null

Social påvirkning

Uden vores medarbejderes hårde arbejde og opbakningen fra vores lokalsamfund, ville vi ikke være, hvor vi er i dag. For at udvikle en inkluderende arbejdsplads er det vores målsætning at skabe et miljø, hvor alle kan trives, bidrage og finde succes i vores organisation. Vi vil gerne fremhæve følgende: + I 2022 faciliterede vi forskellige arrangementer med deltagelse af frivillige medarbejdere, hvilket resulterede i mere end 650 timers hjælp til fællesskaber i både Europa og USA. + Alle vores europæiske medarbejdere har et særligt uddannelsesbudget, som er allokeret til karriereudvikling. + I USA støtter vi On the Rise-programmet, som er et etårigt projekt udviklet til at støtte og styrke 10 afro-amerikanske indholdsskabere. + Vi brænder for at give noget tilbage til vores fællesskaber. I 2022 donerede vi til 7 forskellige organisationer, der støtter indsatsen for mangfoldighed, lighed og inklusion, samt bæredygtige initiativer.

Vi er engageret i vores bæredygtige rejser. Del gerne dine tanker eller spørgsmål med vores kundeserviceteam. Følg os på vores sociale medier, så du kan holde dig orienteret om vores seneste bæredygtige tiltag.